Disleksi Tedavi Merkezi

Özel Öğrenme Güçlüğü (disleksi, disgrafi, diskalkuli) ile ilgili tüm sorularınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.
0212 292 60 20 | 0546 428 53 63

DİSLEKSİ NASIL ANLAŞILIR?

DİSLEKSİ NASIL ANLAŞILIR?

Disleksi, okuma, heceleme ve yazmada görülmekte olan zorluklara işaret eden bir öğrenme bozukluğudur. Kişinin zeka düzeyi ile disleksi arasında herhangi bir korelasyon bulunmamakla birlikte, bu öğrenmek bozukluğu kişinin hayatı boyunca ona eşlik eder ancak gerekli destek sağlandığı takdirde disleksi kişinin hayatında bir zorluk olmaktan çıkar.
Kişinin disleksi olup olmadığı çoğu zaman ilkokul çağına geldiğinde ailesi tarafından fark edilir ve bir uzmana götürülür. Disleksinin semptomları kişiden kişiye değişkenlik gösterebilir fakat bazı karakteristik özellikleri vardır. Görülen en yaygın işaretlerden birisi kelimeleri kodlamada yaşanan sıkıntıdır. Kişi, heceler ve sesleri birbiriyle eşleştiremez. Örneğin, limon sözcüğünü lomin yazmak gibi. Bir diğer yaygın semptom ise harf ve sayıları algılama yaşanan güçlüktür. Disleksiye sahip kişiler sayı veya harfleri ters olarak algılayabilirler. Örneğin, b harfini d olarak yazmak, 9 sayısının çubuğunu tam tersinden koymak gibi.
Disleksi, farklı yaş gruplarında farklı şekillerde ortaya çıkabilir. Okul öncesi çağındaki çocuklarda görülen zorluklar genellikle yeni kelimeler öğrenirken, heceleri seslerle eşleştirirken ortaya çıkar. İlkokul döneminde ise, çocuğun kelimeyi hecelere ayırmakta sıkıntı yaşadığı gözlenir ve içinde bolca kelime geçen problemleri çözmede hata yapar. Ortaokul çağındaki çocuklarda ise semptomlar biraz daha farklıdır. Kişi, çokça heceleme hataları yapar ve cümleleri tekrar tekrar okur. Ayrıca, konuşma ile okuma hızında oldukça fark görülür; okuma becerisi, konuşma yetisine göre daha düşük bir seviyede ilerler.

admin

Yorumlar kapalı.